اخبار عمومی

هشدار نیکون در مورد ایمیل های کلاهبرداری از افرادی که وانمود می کنند روابط مطبوعاتی نیکون هستند

هشدار-نیکون-در-مورد-ایمیل-های-کلاهبرداری
نیکون هشداری به مصرف‌کنندگان و سازندگان درباره کلاهبرداری‌هایی صادر کرده است که در آن افرادی که وانمود می‌کنند نماینده نیکون هستند با صاحبان کانال‌های یوتیوب و فیس‌ بوک تماس می‌گیرند و «از گیرنده درخواست می‌کنند با استفاده از دوربین نیکون ویدیویی تولید کند یا فرصت‌های حمایت مالی ارائه دهد !».
نیکون پیشنهاد می‌کند که همه این کلاهبرداری‌ها فقط با استفاده از نام نیکون انجام نمی‌شوند، اما تاکید می‌کند که «مکاتبات جعلی معمولاً نام نیکون را دارند و یا به عنوان بخش روابط عمومی نیکون به کاربران مراجعه می‌کنند.» نیکون می‌گوید: «با توجه به افزایش فراوانی این حوادث، نیکون مایل است آگاهی خود را نسبت به این واقعیت افزایش دهد که اشخاص ثالثی که خود را به عنوان نیکون معرفی می کنند، ممکن است تلاش کنند اطلاعات شخصی یا مالی اشخاص را به دست آورند و از آن برای منافع مالی سوء استفاده کنند.
شرکت نیکون می‌گوید ایمیل‌های رسمی برای همکاری‌های موجود یا آینده از آدرس ایمیل رسمی شرکت نیکون که به « nikon.com » ختم می‌شود، ارسال می‌شود، بنابراین اگر چنین مکاتباتی را دریافت کردید، حتماً ایمیل فرستنده را دوباره بررسی کنید. برای کمک، نیکون فهرست زیر را از علائمی که می‌توانید برای تشخیص مشروع یا تقلبی بودن ایمیل‌ها جستجو کنید، ارائه کرده است:

نشانه های قانونی بودن آنها

  • وب سایت با نگاه کردن به نوار آدرس (URL) ایمن باشد تا ببینید آیا «s» در URL وجود دارد ، در ابتدا باید به این صورت «https://» باشد ، یا اینکه نماد قفل در نوار ادرس آن وجود دارد.
  • وجود اطلاعات تماس یا جزئیات رسمی توزیع کننده
  • وجود یک سیاست حفظ حریم خصوصی مانند درخواست پذیرش کوکی ها یا جزئیات نحوه استفاده از داده های شما
  • جزئیات کار آنها با نیکون : یک لوگو یا یک مطالعه موردی

علائمی که حاکی از تقلب هستند :

  • عدم وجود هر یک از موارد فوق
  • املا و دستور زبان ضعیف (از جمله در نام دامنه)
  • پیوندهای شکسته (یا بدون لینک اضافی) به صفحات دیگر در سایت
  • اگر چنین ایمیلی دریافت می‌کنید و هنوز مطمئن نیستید، نیکون می‌گوید که مستقیماً با نماینده روابط عمومی محلی نیکون خود ارتباط برقرار کنید تا صحت مکاتبات را تأیید کنند. نیکون همچنین پیشنهاد می‌کند از طریق نمایه‌های کانال رسانه‌های اجتماعی تأیید شده با نیکون ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *